Πέμπτη 14 Μαΐου 2020

Να ξαναζήσω τα ταξίδια μου με τρένο...

Από μικρός το αγαπημένο μου μέσο μετακίνησης ήταν το τρένο.
Από τα πέντε μου το πρωτογνώρισα. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου σχεδόν. Το πρώτο μου ταξίδι η Θεσσαλονίκη, μαζί με τον παππού μου τον συγχωρεμένο.
Δεν είχα καθίσει σε όλη την διαδρομή.
Πέρα δώθε σε όλα τα βαγόνια να με ψάχνει κι εγώ να μην ησυχάζω.
Τόση μεγάλη ήταν η χαρά μου.
Αυτό γινόταν τα καλοκαίρια μόλις τελείωνα το σχολείο πηγαίναμε μαζί στις δυο κόρες του, αδερφές του πατέρα μου που ζούσαν εκεί.
Εκείνες τις καλοκαιρινές διαδρομές τις θυμάμαι με νοσταλγία κάθε φορά που θέλω να ταξιδέψω.
Με βροχή και συννεφιά δεν υπάρχει ωραιότερο να ταξιδεύεις με τρένο.
Ξεκινούσαμε χαράματα θυμάμαι παλιά από τον υπέροχο σταθμό του Ορφανά, και φτάναμε απόγευμα αντικρίζοντας στη διαδρομή χωράφια στα χρώματα του καφέ και του πράσινου, δέντρα μοναχικά, χωματόδρομοι, στέρνες, μισογκρεμισμένα παλιά φυλάκια, και εικόνες, εικόνες, εικόνες…
Θα μπορούσα να ζήσω μέσα σε ένα κουπέ βαγονιού από εκείνα τα παλιά με τα μεγάλα παράθυρα που αισθανόσουν τόση ζεστασιά και ξεκούραση με τα αναπαυτικά εκείνα μεγάλα δερμάτινα καθίσματα.
Να κοιμάμαι και να με νανουρίζει ο γνωστός ήχος από τις ράγες.
Να αγοράζω κάθε φορά τα καθιερωμένα κρέμα και ριζόγαλο στο Λιανοκλάδι.
Να έχω το κεφάλι μου έξω από το τζάμι, να με χτυπάει το δροσερό αεράκι και να βλέπω την υπέροχη παραθαλάσσια διαδρομή του Πλαταμώνα με την μοναδική βίλα του Μοσκώφ χωμένη εκεί αγέρωχη μέσα στη θάλασσα να αντέχει στο χρόνο.
Μεγαλύτερος πια στη Λάρισα Καλοκαίρια με τους κολλητούς κάθε Κυριακή να παίρνουμε το τοπικό τραίνο για μπάνιο στον Πλαταμώνα παρέα με τα σακ-βουαγιάζ στον ώμο στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλον. Και αφού κάναμε το μπανάκι μας και πίναμε τα καφεδάκια μας στον γυρισμό να περιμένουμε το τρένο στον σταθμό του Πλαταμώνα μαζί με άλλους ταξιδιώτες, και να γυρίζουμε αργά το βράδυ με γεμάτες τις μπαταρίες μας.
Υπέροχα χρόνια!!!
Στα χρόνια που ταξιδεύω έχω μπει σε κάθε λογής τρένο.
Ταξίδεψα με τρένο που δεν είχε κυλικείο, με βαγόνια να κοπανάνε πέρα-δώθε και να πέφτουμε ο ένας πάνω στον άλλον στριμωγμένοι.
Με στάσεις σε κάθε πέντε χιλιόμετρα σχεδόν.
Ολονύχτια ταξίδια φαντάρος μέσα σε κουκέτες χειμώνα χωρίς θέρμανση.
Ταξίδια με ζέστη κατακαλόκαιρο να μουλιάζεις στον ιδρώτα.
Να περιμένω στα Παλαιοφάρσαλα μόνος την ανταπόκριση με έναν καφέ στο χέρι σαν μετανάστης.
Ανθρώπους που γνώρισα, βιβλία που διάβασα, τραγούδια που άκουσα με το μικρό κασετοφωνάκι και με το πρόσωπο μου κολλημένο στο τζάμι.
Όνειρα που είδα λαγοκοιμώμενος στο κουπέ μου.
Άλλοτε μόνος και άλλοτε με παρέα.
Είδα ένα σωρό σταθμούς, σιδερένιες γραμμές και βαγόνια στην εγκατάλειψη, κλειστές αποθήκες.
Είδα ανθρώπους που ταξίδεψαν, που έφυγαν, που το έσκασαν, που ξαναγύρισαν, που αντάμωσαν, που αγκαλιάστηκαν σε μια αποβάθρα, που χωρίσανε με το βαγόνι να απομακρύνεται στα μάτια…
Ένα ταξίδι σχεδόν στον χρόνο...
Τι να πρωτοθυμηθώ...σαν ταινία ένα πράγμα!
Και τι δεν θα΄δινα να ξαναζήσω εκείνα τα ταξίδια....



17 σχόλια:

  1. Η αμαξοστοιχία 365 θα καθυστερήσει λόγω βλάβης... Ό,τι χειρότερο! Ξεκινουσαμε ξημερώματα από Αθήνα για να φτάσουμε Ορφανα το απόγευμα!
    Στο "έλα" κουβαλουσες προσμονές και στο "φύγε" αναμνήσεις!
    Σε ένα από αυτά τα "έλα" γνώρισα τον έρωτα της ζωής μου!
    Μετά σαν το παλιό τρένο σταμάτησα κι εγώ να ταξιδεύω!
    Τα τρένα είναι σαν τα χρόνια... Άλλα φεύγουν , άλλα έρχονται ... Μέχρι, για καποικάποιο λόγο, να σταματήσουν να ταξιδεύουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν σταματήσουν να ταξιδεύουν τα τρένα...θα σταματήσουν να ταξιδεύουν και τα όνειρά μας!!!

      Διαγραφή
  2. Αλίκη Σεραφειμίδου14 Μαΐου 2020 στις 8:36 π.μ.

    Μην αργήσεις να το κάνεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και μένα, το τρένο πάντα με συνεπαιρνε! Αθήνα,Παλαιό Φάρσαλα, Καρδίτσα. Λάρισα Αθήνα! Ο ήχος των βαγονιων στις ράγες το σφύριγμα η νύχτα μια τρέλα! Όταν σπούδαζα στη Λάρισα, οτιδήποτε και να έκανα, μόλις το ακουγα, γιατί εμένα κοντά καθόμουν ακίνητη και έλεγα το τρενο,το τρένο! ❤️ Μεγάλη αγάπη, αλυσμονητος ο καρβουνιαρης, τα χρονια, οι παρέες, ΟΛΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έχει μια εξαιρετική εκπομπή η ΕΡΤ 3 ταξίδια με τρένα !!! στα πιο απίθανα μέρη με τα πιο παράξενα τρένα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΟΛΓΑ ΝΟΤΟΠΟΥΛΟΥ14 Μαΐου 2020 στις 8:38 π.μ.

    Υπέροχο!
    Μας ταξίδεψες πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Ολγα μου αναμνήσεις παιδικές που τις θυμάμαι με νοσταλγία

      Διαγραφή
    2. ΟΛΓΑ ΝΟΤΟΠΟΥΛΟΥ14 Μαΐου 2020 στις 11:19 π.μ.

      ετσι ειναι....και το τρενο ειναι μεγαλη αγαπη για τους περισσότερους...

      Διαγραφή
  6. Α ρε Παυλάκο.... Μακάρι να υπήρχε ο καρβουνιάρης!!! Μεγάλη λύπη όταν τελείωνε το ταξίδι.... Θυμάστε;; Την Ντόροθι να περιμένει στη Λάρισα, με τις μπριζόλες κάτω απ το παλτό για να μην κρυώσουν, το τρένο από Αλεξανδρούπολη για Αθήνα;;; Φαντάρος ο Κωστάκης θυμάσαι;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΚΑΙΤΗ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ14 Μαΐου 2020 στις 8:41 π.μ.

    πω πω ατέλειωτο το ταξίδι σταθμός δεν αφηνε πολλα ταξιδια ποθ να τα ξεχασωωωωω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. πολύ θα μου άρεσε να κάνω το ταξίδι με τρένο υπερσιβηρικά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κάθε απόγευμα, στην εποχή της καραντίνας ταξιδεύουμε με τρενο, με την ΕΡΤ 3, στις 20.00, έκανε κι ένα αφιέρωμα στην περιοχή μας!!!
    Εδώ μια φωτό, με θειάφι, στην μακρινή Ινδονησία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μαίρη Σοφιανοπούλου-Πετρουλακη14 Μαΐου 2020 στις 11:22 π.μ.

    Με συγκίνησες παλιόπαιδο��...πόσους ήχους και πρόσωπα μάζεψα εκεί, πόσα καρδιοχτύπια μέτρησα εκεί, πόσες μνήμες και τόσο βουρκωμένες από χαρά, από συγκίνηση, από πόνο!!! Μπράβο σου!!!❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κατερίνα Ανδρεάδη16 Μαΐου 2020 στις 7:12 π.μ.

    Είμαι ο ανάποδος της παρέας. Δε αναπολώ καθόλου τα 6/ωρα με 9/ωρα ταξίδια ως την Αθήνα. Καθόλου τη ζέστη που σ' έλιωνε έτσι όπως έμπαινε από το ανοιχτό παράθυρο. Το να είσαι όρθιος στο σκαμπουδακι του διαδρόμου που το μοιραζοσουν με άλλους τρεις (δε βρίσκαμε πάντα εισιτήριο με θέση).Ούτε και τον υπάλληλο της καντινας που περνούσε με το δίσκο γεμάτο ζεστά νόστιμα σουβλάκια. Θυμάμαι τους μπορντό καναπέδες που ήταν τόσο μα τόσο βρώμικοι. Και το χειρότερο απ'όλα ο σταθμός Λαρίσης. Να περιμένεις καταχαμα καθισμένη όλο το βράδυ να ξημερώσει και μπροστά σου ο πατέρας να "παραδίδει" το παιδί του σε δύο μαντραχαλαδες για ένα μπουκάλι κρασί. Αλήθεια τίποτε απ' αυτά δε μου λείπει μόνο ίσως... η ξεγνοιασιά μιας ηλικίας που δεν επιστρέφει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ρενάκι προφανώς δεν τρελαίνεσαι με τα τρένα. Θυμάσαι μόνο τα άσχημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ελένη Αργυροπούλου16 Μαΐου 2020 στις 7:13 π.μ.

    Το αγαπημένο μεταφορικό μέσο είναι το τρένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή